5 dobrych nawyków dla zdrowia i urody na lato

Spis treści

Właśnie nadeszło wyczekiwane lato, a wraz z nim wysokie temperatury, wakacyjne urlopy i błogie leniuchowanie oraz szereg spotkań towarzyskich na świeżym powietrzu. Właśnie ta pora roku mobilizuje nas do wzmożonej aktywności, jednak nie można zapominać o zdrowych nawykach, które pozwolą w pełni cieszyć się jej urokami. Sprawdź, o czym na pewno musisz pamiętać bez względu na to, w jaki sposób spędzasz nie tylko urlop, ale cały letni okres.

Codzienny ruch!

Lato to idealny czas na aktywność fizyczną. W przypadku znacznych upałów zaleca się, aby treningi odbywały się wczesnym rankiem lub pod wieczór, kiedy temperatura powietrza nieco spada. Pamiętaj jednak, że ruch to nie tylko profesjonalny trening, dokładnie zaplanowany jogging czy codzienna jazda na rowerze do pracy. W czasie wakacji aktywność fizyczna wzrasta, ponieważ oddajemy się przyjemnym kąpielom w jeziorze czy hotelowym basenie, zwiedzamy rozmaite zakątki Polski lub odległe destynacje na świecie, spacerujemy po leśnych ścieżkach czy gramy w siatkówkę plażową. Właśnie latem nasza kondycja fizyczna ulega znacznej poprawie, a ćwiczenia ruchowe realizujemy nierzadko wręcz nieświadomie.

Pamiętaj o filtrze UV

Promienie słońca pięknie opalają naszą skórę i dostarczają ogromne pokłady witaminy D, jednak pamiętaj, że również one mają negatywny wpływ na nasze zdrowie. Aby zniwelować działanie promieni UVA oraz UVB nigdy nie zapominaj o dobrym kremie z filtrem, również wtedy, gdy na niebie pojawiają się chmury.

Smaruj odsłonięte części ciała filtrem minimum 20 minut przed wyjściem na świeże powietrze i powtarzaj ten rytuał co 2-3 godziny albo po każdej kąpieli w morzu, basenie czy jeziorze. Dobierz odpowiednią moc filtrów, w dniach, podczas których słońce świeci najmocniej, korzystaj wtedy z preparatów z filtrem 50.

Nigdy nie zapominaj również o dobrych okularach przeciwsłonecznych, których filtr wynosi UV 400. Dzięki nim ochronisz swoje oczy przed szkodliwym działaniem słońca.

Pij dużo wody

Wzmożona aktywność fizyczna oraz wysokie temperatury wymagają właściwego nawodnienia organizmu. Zaleca się, aby w upalne dni wypijać średnio 30 ml płynów na każdy kilogram masy ciała, najlepiej około 3 l w ciągu doby.

Spędzaj dużo czasu na zewnątrz

Aż 90% Polaków ma niedobory witaminy D, dlatego warto korzystać z niej w naturalnej odsłonie. Największe pokłady witaminy D dają promienie słońca i to właśnie latem dobrze jest z nich czerpać jak najwięcej. Aktywność na świeżym powietrzu ma też wpływ na nasze zdrowie, skórę i samopoczucie.

Zadbaj o kontakty towarzyskie

Biesiady grillowe w ogrodzie, wspólne wypady za miasto, piknik w parku, wieczorne spotkania przy orzeźwiającym drinku, a może wakacyjny wyjazd w gronie przyjaciół? To lato daje doskonałe warunki do spędzania wspólnego czasu z najbliższymi. Dzień jest wtedy dłuższy, sprzyja również świetna pogoda, właśnie o tej porze roku najwięcej osób planuje również swoje urlopy, dzięki czemu zyskuje się czas wolny, który z powodzeniem można poświęcić na wzmacnianie relacji międzyludzkich.

Redakcja Wedan.pl

Redakcja Wedan.pl